29-06-2017 18:48
ארוחת בוקר וחשיבותה

ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר מכל הארוחות , למעשה היא זו שקובעת כיצד יתחיל וימשיך כל היום.

על-פי הגמרא, ארוחת בוקר מונעת 80 מיני מחלות.
גם הרמב"ם נתן דעתו על חשיבות ארוחת הבוקר ואמר כי בבוקר יש לאכול כמו מלך, בצהריים-כבן מלך, ובערב-כאביון.
על אף חשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר ותרומתה לבריאותנו, בסקרים נמצא כי 1 מתוך 4 אנשים – לא אוכל ארוחת בוקר

אנשים נוהגים לדלג על הארוחה החשובה ביום מהסיבות הבאות: חוסר זמן, הרגל, דיאטה וחיסכון בקלוריות.

 למה ארוחת הבוקר חשובה?

 

שבירת צום – עם הקימה בבוקר ולאחר שעות רבות ללא אוכל, מאגרי הגלוקוז  בגופנו התרוקנו באופן משמעותי ומחובתנו לחדש את המאגרים על מנת לקבל אנרגיה.

 

זירוז חילוף החומרים - ארוחת הבוקר מונעת בעיות מעיים ותורמת לפעילות מעיים תקינה.

רצוי שארוחת הבוקר תכיל מזונות בריאים עתירי מינרלים וויטמינים

935356DD582F-2

 כמו: ירקות, דגנים מלאים,  ומבחר מוצרי גבינה כמו לאבנה, יוגורט, גבינה מלוחה וגבינות קשות וכו'.

חשוב לא להעמיס על הגוף – רצוי לצרוך מספר ארוחות קטנות ביום מאשר אחת או שתיים גדולות זה גורם לגוף לאגור כמות קטנה יותר של שומן.

ארוחת הבוקר משפרת ומזרזת את חילוף החומרים בכ-25%!  עצם פעולת העיכול שורפת קלוריות.  מחקרים אחרונים מצביעים על קשר ישיר בין קצב חילוף החומרים בגופנו לבין אכילת ארוחת בוקר.

מערכת חילוף החומרים בגופנו מאוד מתוחכמת וקצב חילוף החומרים נקבע בשעת הבוקר: עם אכילת ארוחת הבוקר,אנחנו מאותתים לגוף שהכל בסדר וחילוף החומרים עובד בהילוך רגיל.  אך במקרים בהם לא אוכלים ארוחת בוקר, הגוף חש בסטרס ומחשש שמא שעות רבות לא יגיע אוכל לגופנו,הוא מוריד את קצב חילוף החומרים למשך כל היום במטרה לאגור כל מה שנאכל ושומר את המאגרים ברקמת השומן שלנו. כך שמי שחושב שדילוג על ארוחה יביא לחיסכון בקלוריות,עושה לעצמו נזק כפול! וזאת הסיבה לכך שאנשים רבים מדלגים על ארוחות ולא אוכלים במשך שעות רבות במטרה לחסוך קלוריות אך לא מצליחים לרדת במשקל.

 אנרגיה ומצב רוח טוב : מחקרים הראו כי דילוג על ארוחת בוקר גורם לחסר אנרגיה ולדיכאון.

ארוחת הבוקר והילדים - ארוחת הבוקר הנה הארוחה החשובה ביותר ביום, גם לילדים. היא משפרת ריכוז, הצלחה במבחנים, מונעת עייפות, משפרת קואורדינציה ואף מונעת השמנה. נמצא שילדים שלא אכלו ארוחת בוקר,הישגיהם היו נמוכים יותר בלימודים ובמבחני אייקיו. הם היו פחות מרוכזים ויותר עייפים.

ודבר נוסף: למרות שלמבוגרים מומלץ לצרוך חלב דל שומן עם דגני הבוקר, ילדים צריכים לצרוך חלב עם שומן מלא, מפני שהשומן הזה חיוני לתהליך הגדילה שלהם.

 חשוב להדגיש כי אין קשר בין רעב לבין אכילת ארוחת בוקר. יש להתייחס לארוחה החשובה ביותר ביום כתרופה. הקפידו לאכול ארוחת בוקר מידי יום. לוקח לגוף כ-3 שבועות להסתגל להרגל החדש, לאחר מכן ארוחת הבוקר תיהפך להרגל קבוע ולא תוכלו לדלג עליה יותר,כי הגוף יודע מה טוב לו והוא יאותת לכם אם תעבור השעה.

רובנו לא אוכלים מספיק מוצרי חלב, ויש לצרוך לפחות 3-2 מנות ביום כדי לשמור על עצמות חזקות. כדאי לכלול בארוחת הבוקר מנה או שתיים ממנות החלב היומיות – על ידי אכילת דגנים בחלב או יוגורט  עם גרנולה.

מוצרי חלב הם מרכיב חיוני ומרכזי בארוחת הבוקר. הם מספקים לגוף ויטמינים ורכיבי תזונה חשובים – ויטמין A , B, D , מגנזיום, ברזל, אשלגן וסידן. 

אנשים שאינם שותים חלב או מוצרי חלב חושפים עצמם למחלות שונות עקב מחסור מהותי בויטמינים.

נמצא כי צריכת מוצרי חלב חיוניים לשמירה על לחץ דם נמוך (דלי שומן).

 רצוי לצרוך יותר מוצרי חלב עיזים מחלב בקר – הם בריאים יותר ונספגים טוב יותר בגוף,. כמו יוגורט עיזים או גבינות עיזים

 

קישורים:

חלב וגבינות עיזים

מספר עובדות על חלב כבשים